donderdag 23 april 2020

Pæredansk




Åtte Bjerge

Na weer een aantal weken begint het nieuwe leven hier wat te stabiliseren. Het weer is goed en kinderen gaan weer naar de opvang en de (kleuter)school. Sterker nog: Ole werkt nu ook op een kleuterschool om als bibliothecaris een handje toe te steken. Een veelgewassen handje natuurlijk 😏. Niet alle kinderen zijn aanwezig, dus er is extra veel ruimte en dat lijkt allemaal goed te gaan. Hopelijk mag ik komende week komen kijken, en kan ik ook helpen!

Ondertussen is het Pasen geweest, was Koningin Margrethe II jarig (heel Denemarken zong voor haar) en heb ik bijgedragen aan lessen op de Marnix over Mindfulness. Genoeg te doen dus. 

Boterlammetje zelf gemaakt en Philip Faber op t.v. die ons begeleidt met zingen

Mijn ritme bestaat nu uit Ole een goede dag wensen, beetje in huis doen, yoga, tijdens de lunchpauze een Mindful Moment aan mijn (ex)collega's aanbieden, boodschappen of andere klusjes, eten koken en lekker ontspannen. Maandagavonden mag ik weer meedoen met de Deense les online en ik voel me zeer gezegend dat ik ook met alle Oneness-meditaties en -dagen mee kan doen! 

Integreren in het Deense gaat met kleine stapjes in deze vreemde tijden. Maar er zit wel beweging in. Ik heb een duurzame bank gevonden en hiep hoera; mijn auto is nu ook Deens!! Ook al is er alleen maar een plaatje aan de buitenkant vervangen, het rijdt echt héél anders 😆...


"Pæredansk", Oerdeens noemde mijn 'juf' dat. Die houden we we in. Net zo lang tot ik zelf "pæredansk" ben! En ondertussen een hoopvol bericht hier in Vejen, geschreven met paardenbloemen:

"Det bliver godt igen" (foto van FB - Anette Berg)

Het wordt weer goed. 
En zo is het. 



Geen opmerkingen: