dinsdag 19 maart 2019

Home is where the heart is (1)

Na weer een week samen, met niet al te veel om handen dan wat huishoudelijk, administratief en huiselijk werk, begin ik me al meer thuis te voelen. 

Een tripje naar Odense met de auto en naar Kolding met de trein (dat laatste om St. Patricksday te vieren) leerde me dat het energieniveau nog niet helemaal op peil is. Maar het begint er meer en meer op te lijken.

Van het weekend ook wat 'genesteld' door, samen met Ole, wat kleine verbeteringen aan te brengen in keuken, badkamer en woonkamer en, à propos, ook een nieuw bed besteld! Het souterrain kan nu dus ook wat meer bewoond gaan worden. En ik vind het heerlijk, merk ik, dat 'aangeklooi' in en rond huis. Gewone dingen. Op de fiets (mijn eigen fiets dankzij Hans) naar de Lidl, brood halen bij de bakker en meteen wat Deens oefenen, een vies keukenraam schoonmaken, nog even iets kleins afmaken voor werk, was in de tuin ophangen, eten koken dat met smaak door mijn lief (en mezelf) wordt opgepeuzeld ... heerlijk!

Gisteren werd die rust verstoord door de berichten uit Utrecht. Ik zat wat te zappen en zag het nota bene op de Noorse zender:



En wat raar om het van hieruit te volgen, wat daar, in mijn eigen 'stadsie', gebeurde. Vooral toen het er op leek dat om terroristen ging en er misschien nog wel meer incidenten konden volgen. Al die Utrechters die binnen bleven in angst voor... Gets... Ook wel weer bijzonder dat je via de sociale media en dankzij live streaming gewoon alles op de voet kunt volgen. En mee kunt leven. Mijn hart was even helemaal in Utrecht. 



De rust is enigszins wedergekeerd en ik ga verder op de kabbelende stroom van mijn verlof. De harp staat nu boven, de Deense lesboeken liggen klaar en het nieuwe bed arriveert morgen. Dat belooft veel goeds. 



2 opmerkingen:

Unknown zei

Mooi om te lezen El.

Petra Belgraver zei

Zeker! Nieuwe wegen om te verkennen! Veel plezier.