donderdag 3 juni 2021

Ud - Uit

Hèhè... 

Dat is een veel gehoorde zucht van verlichting, tenminste bij mij. We konden er weer even uit. Eerst het huis uit, omdat het zonnetje begon te schijnen, toen Jutland uit voor een weekendje op Funen en ten slotte Denemarken uit voor een dagje Duitsland. Maar daarover straks meer.

De hèhè kennen mijn Mindful Yoga cursisten ook, en ik heb hem weer van mijn leraar. Wat is een regelmatige hèhè toch heerlijk om het lijf even te ontspannen, even klank te geven aan een worsteling of gewoon even liefdevolle erkenning te geven aan het harde werken of, zoals nu, de corona-vermoeidheid. En ook aan de opluchting dat we er allemaal samen langzaam maar zeker weer uit kruipen.

Rene Speelman - www.jabbertje.nl

Net als vorig jaar geniet ik enorm van het toenemende licht, de vogelconcerten en het uikomen van allerhande interessants in de tuin. De natuur komt ook naar buiten, en dat is erg bemoedigend. 

Ondertussen ben ik flink in de weer met mijn Deens. Gisteren ontving ik de mooie cijfers voor het schiftelijke deel van mijn 'staatsexamen', en over anderhalve week mag ik het mondeling deel doen. Wat nog een beetje spannend wordt, naast het examen zelf, is dat ik vlak daarvoor mijn eerste prik krijg. Ja, ik kies er voor om me te laten vaccineren, om meerdere redenen. En één van de voordelen is dat je al met de eerste vaccinatie makkelijker kan reizen. 

De wereld gaat dus steeds een beetje meer en wijder open: eerst de tuin en de nabije omgeving, toen Middelfart waar we een hotel in een voormalig ziekenhuis hadden:


Daarna een dagje naar Niebüll om allerhande natuurlijke geneesmiddelen te halen, en van een echt vakantiegevoel te genieten:


En binnenkort met een diploma en een vaccinatie op zak de arbeidsmarkt op en de wereld in, om te beginnen naar Nederland. En natuurlijk hoop ik ook dat jullie er weer op uit kunnen, wie weet wel naar Denemarken...


2 opmerkingen:

Lena fietst zei

Fijn Elke, weer een mooie update uit Denemarken. Ik geniet zoals altijd van je verhalen. Tusend tak en toj toj met je mondeling!!

Elke zei

Dankjewel!