maandag 15 april 2019

Elke Dag is een Nieuwe Dag

"Het is een nieuw begin
Het is een open einde
Want dat wat was
Zal in wat komt verdwijnen
Het zal verdwijnen..."


Stef Bos: Nieuwe Dag
https://youtu.be/CUWqIUdzmVk

Deze keer begin ik met een van mijn favorieten. Wat een prachtlied, de tekst, de Ierse fluit en uilleann pipes...!  En wát passend bij het nu. 

Vanaf het moment dat ik bedacht dat ik hierover een blog wilde schrijven, zag ik het ineens overal om me heen. Zoals bijvoorbeeld op de Marnix-portal:
Dit jaar is er op de Marnix Academie geen Paasviering. Wel willen we je een klein aandenken meegeven als je deze week hier bent. Omdat je iedere dag opnieuw kunt beginnen. Met jezelf, met de ander, de kinderen in je groep of de wereld om je heen. Als teken van steeds een nieuw begin.

Gisteren had ik een 'off-day'. Of eigenlijk had ik een beetje een 'off-week'. Natuurlijk, dat gebeurt ook hier, ondanks mijn onophoudelijke intense dankbaarheid dat ik samen met mijn lief ben. Het is zeg maar net als het gewone leven, soms wat grillig. Zoals April, die doet wat ie wil...


Vanochtend kreeg ik van de postbode een pakketje aangeboden. Ook al wist ik dat mijn collega iets had doorgestuurd, het was toch een aangename verrassing. De deeltijdstudenten hadden een bedankje voor de week in Kopenhagen. En ja, de post is hier net zo grillig als het weer; soms gaat het snel, soms ook uiterst traag. 


Fijn hoor, zo je dag te beginnen. En te genieten van de zon, de lente die zo voelbaar is. Plannen te maken voor de paasdagen, en op te ruimen in de tuin. Want je kunt elke dag opnieuw beginnen. Elke Dag is een Nieuwe Dag.



3 opmerkingen:

Petra Belgraver zei

Goeiemorgen Elke! Fijne dag vandaag 🤗

Diana zei

Jij mag hem gerust persoonlijk opvatten: "carpe Elke diem"
😊

Elke zei

Ja, leuk is ie hè? Dank!