zondag 7 april 2019

Hollen of stilstaan

Dat gevoel heb ik vaak in Nederland: dat ik moet hollen, of dat ik stil sta. Een periode van intensief werken wordt afgewisseld met 'inactiviteit'. Wat ik dan ook nodig heb.
Hier in Denemarken is dat anders. Hier laat ik me wat meer meevoeren op de stroom en laat ik elke dag ontstaan wat er komt.



Mijn oude systeem sputtert een beetje tegen. Het wil Grootse Plannen maken, Ver in de Toekomst kijken en Belangrijke Dingen doen... Zo had ik meerdere voornemens, bijvoorbeeld om elke dag yoga te doen, harp te spelen, een stuk te lopen, Deens te oefenen, dat soort dingen. Ook veel netwerken natuurlijk, een Lentekuur doen, mensen ontmoeten, een of andere cursus gaan doen. Maar het oude systeem verstomt langzaamaan steeds meer. Van de voornemens komt, ondanks het gesputter in de vorm van schuldgevoel, weinig terecht. Sterker nog, als ik het allemaal een beetje laat 'vieren', dan ontstaan er hele mooie gesprekken met Ole, kleine, realistische projecten in en om het huis en prachtige ontmoetingen.

Zoals woensdag in The Human Library (Menneskebiblioteket), waar je geen boeken, maar mensen leent. Mensen met een verhaal. Omdat ik niet echt kon beslissen heb ik gevraagd met welk 'boek' dat in het Engels kon. Het werd Duits, en een erg inspirerend gesprek. 
https://www.instagram.com/p/BvzSdROA6aC/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Of gisteren toen we met het mooie lenteweer naar de holistische hogeschool reden waar het Skovcafé werd geopend. Wat een prachtplek en wat een fijne mensen! Ik zie mezelf hier nog wel vaker komen; is het niet voor een wandeling met koffie dan wel voor een interessante cursus of om er eentje te geven!


Ik heb vannacht, toen ik wakker lag in het nieuwe bed, zelfs een nieuwe workshop bedacht. Of beter: hij ontstond. Iets met 'Uit het Hoofd'.

Ik heb dus nog maar één voornemen: dat ik niet meer hol of stilsta, maar toesta dat ik met verlof ben. Loslaten en vertrouwen :-)


Buddha doodle by Mollycules


2 opmerkingen:

Lena fietst zei

Mooi blog Elke, waardevol. Groetjes, Marleen

Diana zei

Wat klinkt dat heerlijk Elke!